Kietųjų dalelių filtrai DPF (Diesel Particulate Filter) vis labiau griežtėjant aplinkosauginiams reikalavimams tampa neatsiejama automobilio išmetamųjų dujų nukenksminimo sistemos dalimi. Šių filtrų dėka šiuolaikiniai automobiliai tampa daug ekologiškesni, nes dujų išvalymas nuo kietųjų dalelių siekia net iki 95%. Todėl pašalindami užsikišusį DPF filtrą ne tik pažeidžiame automobilio gamintojo gamyklinę konstrukciją, bet ir padarome transporto priemonę taršia, kenkiančią sau ir aplinkiniams.
Kodėl filtrai užsikemša?
Teisingai eksplotuojamas automobilis pats sugeba išsivalyti DPF filtrą savaiminės regeneracijos metu. Šios regeneracijos tampa vis dažnesnės, tačiau po kiekvieno tokio valymosi filtravimo efektyvumas mažėja ir laikui bėgant filtras užsikemša. Taip pat filtro užsikišimą skatina sugedusi EGR sistema, blogi kuro purkštukai ar susidėvėjusi variklio stūmuoklinė grupė. Užsikimšus DPF išmetamas klaidos kodas, pakyla automobilio kuro sąnaudos, gali pradėti kilti variklio tepalo lygis, todėl tepalo kokybė prastėja. Užsikišęs DPF filtras labai gadina turbokompresorių, tai yra dažnas susijęs gedimas. Norint tinkamai eksplotuoti DPF filtrą – būtina pašalinti visus gedimus darančius įtaką filtro užsikišimui.
Tačiau ką daryti, jeigu šis filtras užsikišo?
Naujo orginalaus DPF filtro kaina yra labai didelė, o pakaitalų kokybė dažniausiai yra labai prasta. Iki šiol dažniausiai pasitaikanti praktika – pašalinti užsikišusį filtrą, tačiau taip daryti, dėl jau minėtų priežasčių, mes nerekomenduojame.
Mes siūlome vieną iš automobilių gamintojų siūlomų būdų – DPF filtrų plovimą. Tai atliekame specialiomis tam tikslui pagamintomis plovyklomis. Specialių cheminių priedų, temperatūros bei ultragarsinio plovimo metu sukietėjusios dalelės suminkštinamos ir suskaidomos. Toliau naudojant impulsinę plovyklą, kurioje likę nešvarumai staigių slėgio pasikeitimų bei chemikalų pagalba yra galutinai pašalinami. Visus nešvarumus iki 5 mikronų surenka dviejų pakopų plovyklos filtravimo sistema. Todėl plovimo skystis patenkantis į DPF filtrą visada būna švarus ir DPF filtras išvalomas visiškai.
Gerai išplautas DPF filtras privalo būti visiškai sausas, todėl DPF filtras džiovinamas oro srauto pagalba 100C laipsnių temperatūroje, kol visiškai išdžiūsta. Pabaigoje matuojamas filtro pralaidumas, įvertinamas filtro išplovimo lygis. Tik taip išplautas DPF filtras gali vėl tarnauti metų metus ir Jūsų automobilis nekenks nei Jums nei aplinkiniams po savęs palikdamas tik švarų orą.